Påsk


Påsken är över. 
Jag har jobbat hela påskhelgen, men ändå hunnit fira påsken med nära och kära. 
På torsdagen var vi i viksjö med mamma, pappa, mormor och lillebror. 
God mat (som vanligt) och barnen fik leta påskägg. 

Sitta i morfars knä kan vara både mysigt och liiiite skrämmande. Ibland tjuvar han  åt sig av gosakerna, men Hedda är snabb att ajabaja! Men är man snäll kan man få smaka ibland... 

Junie och mommen letade påskägg ute, det var lite svårt att hitta, särskilt när man är så ivrig att man inte riktigt har tid att leta ordentligt. 

Groupie!

Pyssla och rita, det kan dom här barnen göra hur mkt som helst! Fast Hedda blir less ganska fort... Eller mätt menar jag.

På fredagen åkte Jimmy och Farfar ut på sjön för att pimpla. Jag, barnen och farmor satt på altanen och njöt av värmen. 

men så klart fick vi åka till gubbarna på isen för att lämna korv å lite annat, där va faster, Eldon och Sami med.  
Faster fick mest fisk!

Sami latade sig...


Hedda och Eldon utforskade! 


På lördagen lev vi bjuden på påskmiddag i Solum. Familjen samlad och påskäggen skulle hittas. 

Junie fick en karta och småttingarna följde slaviskt efter! 




Madde hade gjort en supergod tårta! 



Nu är det påsklov och barnen skulle ha varit på dagis/ fritids. Istället blev det vab, så resten av veckan ska vi vara hemma och kurera oss. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥