Jag vill bara upplysa er om...


Att vintern har kommit.
Igår va det lite mysigt och julkänslorna smög sig på.
Idag kom jag tillbaka till verkligheten och blev smått irriterad när det aldrig slutade kräksnöa!!
Eftersom Hedda klev upp första gången klockan två inatt, och sen halv tre, tre och sen sex, för att när väckarklockan ringde sova djupt, så fick junie ta bussen till skolan idag och Hedda fick vara hemma från dagis.
Efter vi värmt upp huset igen, plockat, tagit undan disk och tvättat så klädde vi på oss och gick ut. Hedda gjorde snöänglar och tyckte det var fantastiskt kul med snön. Jag sopade bron och försökte ta mig in till fyrhjulingen för att skotta resten av gården. Efter ett tag insåg jag att jag var för tjock och ovig för att nå låset, hur jag än vred och vände på mig så gick det inte. Fyrhjulingen fick stå kvar och jag skottade på det gamla vanliga sättet istället. Funkade hur bra som helst, tacka vet jag bäckenbälte! Tänkte jag... några timmar senare fick jag mitt straff för att vara duktig. Jimmy är lite orolig att jag kommer sätta igång nånting för att jag har så svårt att sitta still och ta det lugnt. Jag känner lite att det kanske är lite det som är tanken i mitt undermedvetna. Jag är så less, jag vill att hon ska vara här NUUU! men innerst inne så vet jag att skulle hon komma nu och vi skulle måsta vara kvar på sjukan i två- tre veckor så skulle jag klättra på väggarna ännu mer...

Hur som haver så är det ju bra om vi får iordning vårt sovrum innan. Taket behöver målas en gång till och tapeterna är precis beställd.
Väskorna är packade, vagnen är här, sängen är ihopskruvad. Vi är nästan redo! 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥