suck och stön...


Har varit på BVC igen och vägt Junie. Hon har gått upp på tok för lite, så nu blir det bröstmjölk + mjölkersättning. Äter hon inte så får jag TVINGA henne. Är det konstigt att jag bryter ihop?
BVC ville inte berätta hur mkt hon egentligen ska ha gått upp, för att jag inte ska bli nedstämd... Vad blev jag nu då?
Vill bara ge upp allt och gräva ner mig. Orkar inte med några motgångar, det räckte med att gå på nålar en vecka på sjukhuset. Vad händer med min lilla flicka?
Jag tror fortfarande att det är nånting som är fel. En magkänsla jag har bara...
- Hon bajsar "grönt" ibland. (beror tydligen på för lite mat)
- Kräks mycket (egentligen inte ovanligt för små barn)
- Äter varannan, tredje timme.
- Hon mår bra!

Vad är felet? Hon äter för lite men bajsar och kräks mycket. Det stämmer inte...

Jag antar att dom är experter och att jag inte ska oroa mig. Dom vet vad dom gör...
Det är svårt att inte tycka att det är ens eget fel, men tack vare min älskade fästman så börjar jag inse att jag faktiskt inte ha så mycket med saken att göra. Jag kan ju faktiskt inte äta åt henne.. tyvärr.

Imorse efter Junie ätit badade Jimmy henne och sedan gick dom till affären och handlade. Jag låg kvar i sängen och verkligen njöt av att bara ligga alldeles själv och dra mig.
Det lilla gjorde så jag har fyllt på med energi och NU ska jag ta tag i lgh:en och riktigt storstäda den! från golv till tak.
Det dröjer väl en timme till innan någon är hungrig... :)

Tack för alla kommentarer!
see ya!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gumman!Upp med hakan!Vet PRECIS hur det känns med "ej viktuppgång".Jättekänsligt för en nyförlöst mamma,men det kommer säker att ordna sej när hon får tillägg!

Kram moster

2009-03-14 @ 16:20:36
Postat av: Malin | bloggdesigner |

Hej gumman! :) Ja tyvärr så är jag sjukling, förlåååt :/ :P Jag saknar er så mycket. Men jag tänker inte komma för än jag är frisk. Nu sitter jag här och feberyrar, weeho. Tänkte ringa dig idag, men jag gör det i morgon istället. Orkar inte nu.



Och allt kommer att ordna sig, det vet du väl, innerst inne? Det är inte ovanligt att små bäbisar inte går upp i vikt som de ska. Men jag förstår att du är världens oroligaste lilla söta mamma. Jag finns här och du kan ringa när du vill! Men det vet du :) Läste blogg-mailet, vi tar det i morgon, ringer dig då :) Puss å kram till hjärteungen och dig! <3

2009-03-14 @ 19:07:11
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: Malin Sofia

Såg dig på listan över personer som fått sin bloggdesign gjord av Malin. Min e också gjord av henne, så jag tänkte bara kika in och kolla. Ha det bra :)

2009-03-15 @ 19:14:27
URL: http://mymomentof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥