Envis, tjurg och lik mamma?


I fredags tänkte Junie krypa upp för trappen hos mamma och pappa.
Jag sa ifrån och lyfte därifrån henne.
Hon kröp dit igen.
Jag sa ifrån lite strängare och lyfte henne därifrån.
Hon kröp dit och tittade SURT på mig.
Jag sa ifrån argt och lyfte därifrån henne lite "våldsammare".

Junie tänkte krypa dit men började grina innan hon hann fram.
Utan att jag rört henne...

Jag vann, trodde jag.

Igår stod jag i köket och Junie försvann plötsligt, hittade henne på andra trappsteget på väg upp för tredje.
Jag hann inte fram innan hon ramlade ner, som tur var så for hon på rumpan ner för alla tre.
Kanske hon inte klättrar upp nå mer nu när hon blev så rädd, tänkte jag.
Ack så fel jag hade...

Tjurighet kan vara användbart i framtiden, men helst inte för mamma och pappa.

Kommentarer
Postat av: Dubbel Morfarn

Dä ä e ordspråk sûm säg "äpple fall int så langt från trä" vi ha ju berätte då du bakaom mammas jäsande bullar å även plockade upp hennes nysatta blommor och jeck in å ga mamma. De kallas också att lära den hårda vägen. Hoppas n'han dan int bli tå dä slage.

Ha,dä, sköt om å kramaas.

Mora helse å!

2010-03-29 @ 09:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥