En underbar dag


Igår var det den bästa dagen på länge.
På morgonen klev jag upp långt före Jimmy och Junie för att stöka undan lite och förbereda morgonen.
Jag väckte Junie som skulle till dagis och Jimmy innan vi pulkade iväg.
Medan jag lämnade Junie så fixade Jimmy frukost och en matsäck.
Vi for till Solum där vi lämnade bilen för att istället ställa oss på skidorna.
Vi åkte kanske 3-4 kilometer (bara uppför...) tills vi hittade en bra plats där vi gjorde upp en liten eld och fikade.
Det va så mysigt, lugnt och skönt.
hemvägen gick av bara farten! Jag fick till och med försöka bromsa för att inte åka in i Jimmy framför mig, det va inte det lättaste...
När vi kommit hem tog vi en lång dusch, hämtade Junie på dagis och sen for vi vidare till coop för att handla till middagen.
Vid 5-6 tiden kom Emma och Anders och vi bjöd på ungsgrillad lax i citron, pressad potatis och romsås. Mmm!

Det var en underbar dag!







Kommentarer
Postat av: Moster A

Vilken mysig dag!! :)

2011-01-26 @ 11:25:19
URL: http://www.tokigangel.blogspot.com
Postat av: gammelmoster

Lät som livskvalite´ det där! Och vilket trevligt kök:-) Kram

2011-01-27 @ 09:24:10
Postat av: Dubbel Morfar.

Det där ta jag åt mig lite äran av att du njöt och älskade vildmarken, tystnaden, elden, röken och doften. Vissa barndomsupplevelser sätter oförglömliga spår. Gör om det många gånger och ta Junie med er och för upplevelsen vidare.

Ha en bra helg!

2011-01-28 @ 17:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥