Hundjappen Jock


Nu har man fått lite ordning på vardagen.
Det blir lite pusslande för att allt ska gå ihop med hund, barn, bil och tid!
Snart går Jimmy på semester så då kan man njuta lite mer av tiden och då faller nog allt annat på plats av sig själv.
Igår for jag och Jimmy till skogen med Rock.
Vi gjorde lite övningar som faktiskt gick förvånadsvärt bra för att vara första gången!
Inkallning funkar ju super bra i skogen, även när nånting va väldigt intressant så kom han när man kalla på honom!
Efter skogsturen for vi till 5:minutarn och badade med Carina, Kjelle och barnen. Rock och deras nallebjörn Chaboo, en finsk lapphund, busade hela kvällen lång!
Hela natten har han sovit som en stock, va ut och kissa vid 6 sen sov han till nio!!
Idag har han även varit "ensam" hemma i 2,5 timme. Jimmy sov och jag va på jobbet. Inget gnäll eller ylande enligt Jimmy, men man vet ju aldrig om han skulle vakna av det iaf...

Nu ska jag sätta mig i soffan och dricka upp mitt vinglas innan det är dags för sömn.
Imorgon är det en fullspäckad dag!







Måste även visa den fina rosen jag fick av Jossan som tack.
Tack Jossan! <3
Mina vänner är helt fantastiskt underbar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥