En fet dag


Igår va den berömda fettisdagen!
På jobbet hade vi fått bullar och grädde, men ingen mandelmassa.
Å vi gnällde och klagade. Va otroligt slarvigt!
Efter ett antal timmar va det någon smart person som tittade i bullarna, och där fanns mandelmassan redan!
Hihi
Efter jobbet gick jag och hämtade Junie på dagis. Det som hade smällt under dagen hade fryst på, vilket resulterade till snorhalka.
Ett under att jag inte halkade och slog ihjäl mig...
Säger som Junie: Atta du inte jamma på halet!!  ( översättning: Akta du inte ramlar på halkan...)

När vi väl kommit hem slängde vi i oss middag och sen fortsatte jag och Junie till Jossan på en liten tjejkväll.
Där bjöd Sofia på hemmagjord hjortronglass! ( Jag kommer inte ihåg va de hette Fia! :P )
Det va iallafall sjuktgott och det lät som det va lätt som en plätt att göra!
Vi var hemma igen strax efter tio tror jag det var...
Då hade Jimmy gjort iordning semlor, så vi satt hela lilla familjen framför tv;n med tända ljus, en brasa som sprakade i köket, åt semla och hade det myspys!

Idag är jag ledig, precis som jag sa så är det ett riktigt piss och stanna inne väder... :( Suck!
Jag som ville ta en lång och härlig sparktur idag med hund och barn. Istället tror jag vi åker på affärn och handlar lite nödvändigheter, Typ mjölk och smör...
Imorgon ska jag äntligen till frissan! Mitt hår är en ostyrlig virvelvind just nu.

Nu är det dags att göra något av dagen. Junies rum behövs städas och kylskåpet behövs rensas.
Jo, man har alltid de man gör endå.
Over and out






Kommentarer
Postat av: Offan

Fin bild den på huset i vinter landskap, ser mysigt ut. Hörs även mysigt det där med "semlingsfest".

Ses kanske i morgon? Sköt om och kram från Oppan!

2012-02-24 @ 18:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥