Ledig helg!


Och jag har verkligen tagit vara på dom lediga dagarna.
I fredags kom Jossan förbi på en kaffe och vi passade på att surra öronen av oss, 
vi åkte till My och Johnny på en liten fika, Junie och Meja lekte som aldrig förr.
Vi åkte hem och åt en snabb middag innan vi åkte till svärföräldrarna på en till fika och ett glas rött.
 
Lördagen tillbringade jag och Junie med Camilla i birsta. Provsatte massor av soffor och jag tror faktiskt att jag hittat en som ska få flytta hem till oss! 
På kvällen kom Karin och Lisa till oss medans föräldrarna åkte på middag.
Junie och Karin lekte, busade, hade lördagsmys med choklad och vindruvor, jag och Idalisa tittade mest bara på när dom höll igång! 
 
<3
 
Jag har haft lite nagelvård på mig själv, man måste passa på när man är ledig för på jobbet nöter man bort det på en gång... :)
 
Hemma har gubben hunnit sätta upp panelen, tagit ner alla luckor för slipning och målat taket ett lager.
 
Jag har hunnit med några promenader med Knocken, en lååång promenad i skogen där jag virrade bort mig totalt, men hittade tillslut ner till stigen igen... ;)
 
Sist men inte minst har vi fått en fin höstblomma av svärmor! <3
 
 
Nu längtar jag tills köket är klart så jag kan göra fint! Sätta upp gardiner, tavlor och annat tjafs! :) 
En ny servis ska bosätta sig i skåpen och jag ska rensa ut alla glas som inte används.
 
Nästa projekt blir nog mat och vardagsrum (om jag får bestämma...).
riva, slita och tapetsera! :)
Det kommer bli så bra!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Offan

Jo det hörs att du kommit i gång nu, "om du får bestämma" Ja vem är det som bestämmer annars?
Han jobbar på huset och du är i Birsta och handlar.
Vi hade i alla händelser en trevlig och god middag medan du var barnvakt. Dagens höjdpunkt var gratulation av Idalisa.
Sköt om och lev väl!

2012-10-14 @ 22:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥