Vart tog tiden vägen?


Junie blir 5 år om lite mer än två månader, ett år kvar till skolan. Helt sjukt! Från den dagen jag fick reda på att hon låg i magen har jag varit rädd. Först var jag rädd för att jag var gravid, kommer Jimmy lämna mig? Får jag uppfostra ett barn själv? De va egentligen inte min rädsla, jag trodde aldrig de förrän andra sa det, de va ju så vanligt i vår ålder... 
Sen var jag rädd att nånting skulle hända, jag hade ju druckit under studenten å midsommar, innan jag visste att hon fanns där. Hade JAG skadat henne... 
När hon föddes var jag rädd för allt som hände henne, kommer hon få skador av det, kommer hon ens överleva?
När vi kommit hem och hon var friskförklarad blev man rädd för världen. Allt hot, allt ont som finns i vår värld!
Att bli mamma är bland de värsta som kan hända.

MEN det är oxå det bästa som finns i heeeela ens liv!
Att känna en sådan kärlek till en annan går inte att beskriva med ord. All rädsla gör en starkare och en mamma och pappa som älskar sina barn är nog det värsta hotet mot det onda. Man gör allt för sina barn!
Tack vare att junie har jag och Jimmy blivit ett ännu starkare par. Vi lever tillsammans på ett annat sätt och vi älskar vår oplanerade dotter så innerligt mycket! Det är det bästa som har hänt oss! 

När man får barn nr 2 tror man att man aldrig kommer kunna älska ett barn lika mycket. Men konstigt nog så går det, man får plats med lika mycket kärlek! Men man är oxå dubbelt så rädd. Nu är det två stycken man ska skydda! 
Jag tänker på allt som kan hända dom och hur jag ska göra då. 
Jag tror det hör till, man ska vara förberedd. 
Till viss del iallafall...

Vi har fått två starka, friska döttrar. Helt underbara barn, som är älskad av så många! Dom kommer få en trygg uppväxt och har stöd och hjälp från så många håll, om dom behöver. 
DET gör att rädslan inte bryter ner mig totalt. Skuld nånting hända mig så vet jag att deras framtid fortfarande ser trygg ut. Dom kommer få det dom behöver i deras uppväxt. 
Jag älskar min familj och jag är lyckligt lottad som har det så här bra! 
Det kommer jag aldrig glömma. ❤️

Nästan 90 år mellan dessa två och ändå så mycket glädje av varandra!


























 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥