Mössinvation!!!!


Jimmy har varit borta sedan i torsdags förra veckan. 
Bara därför har det flyttat in massa möss i vårt hus. 5 möss har vi tagit sedan dess, förhoppningsvis är den familjen utplånad nu. 
Jag har haft en sjukt jobbig vecka, jag har insett att min största rädsla är att måsta döda någon. Det är ju bra... Men det är även väldigt jobbigt bär man faktiskt inte vill ha skadedjur i huset heller. 
Som tur är så har jag haft en snäll kompis, svägerska och svärmor som hjälpt mig. Två av mössen fastnade fel i fällan och levde, jag ringde til Jimmy och grinade för att JAG måste slå ihjäl då stackarna... Töntigt kanske, men det gick bara inte! Vet inte hur många gånger jag lyfte vedträt för att slå till och stannade två centimeter ovanför musens huvud, storbölade och skrek döööööööööö! 
Stackars möss, hemska kärring som inte förkortade lidandet... 
Nu har det varit lugnt i ett dygn och jag hoppas verkligen att det inte kommer fler. Isåfall kan dom väl vänta tills Jimmy kommer hem imorgon.

Annars har vi haft fullt upp hela veckan med att besöka vänner och få besök! 
Junie har varit hemma från dagis eftersom de går magsjuka. Hedda har varit snäll som vanligt, växer gör hon och har mer och mer vakna perioder. 

Nu ska vi ta i hoppa i säng alla flickor. Vi gäspar ikapp och en tidig kväll behövs verkligen.
Bilder från veckan som gått. 

När man har magknip är det skönt att ligga på mage och bli klappad i rumpan.


Lillasyster vaknade och skrek, junie stoppade in rutten och höll kvar fingret så hon inte skulle tappa den igen. Så somnade dom. Junies finger på tutten och Hedda håller i hennes fingrar. ❤️

Kusin Eldon skrattar åt Junies bus!
Sitter i bärselen klarvaken! Fem minuter senare sover hon... 

Någon snodde kameran..... 💞






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥