Helgen


Helgen är snart över... Igen!
I torsdags kom Angelika och barnen hit. Vi gjorde inte så fasligt mkt, handlade lite och slöade lite. Hon rastade alla hundar (hennes två, min och Kristins) medans jag var hemma med en på 5 år, 2,5 år, 3,5 mån, 6 v.
De fick hur bra som helst när man har snälla barn! 😊 hehe
Vid middagstid åkte vi till päronen där det blev god mat, kvällsmys och en massa surr. Hedda har lagt sig till med en ny sovrutin. Nu är det läggdags mellan 8-9 istället för 10 som det varit sedan hon kom. 
Visst går det bra, men då är hon istället väldigt morgonpigg! Det är inte mamman... 
Fredagen bjöd på skitväder så vi höll oss inne mest hela dagen. Jag bakade macrones och lyckades faktiskt!!
I hölsade på mormor och morfar och Sen va det dags att åka hem.
Vädret blev bara värre och värre och jag kände här jag blev mer och mer tveksam till att dra mig ut på oplogade vägar och mörker. Vi bestämde oss för att böi kvar en natt till, vilket inte gjorde så fasligt mkt.. 😊
Lördagen bjöd på mkt bättre väder, vi gjorde oskäras och åkte hem tidigt för att hinna umgås med pappa nånting. 
Vi åkte till faster, Sami och Eldon så junie och Jimmy blev klippt och sen åkte junie till farmor och farfar där hon blev kvar över natten.
Jimmy och jag åt en god middag tillsammans innan han for vidare till grannen för spelkväll. Jag och Hedda blev ensam kvar hemma, så vi la oss i soffan och tog det lugnt resten av kvällen.

Imorse vaknade jag av huvudvärk, munsår och en glad bebis 4:30. 
Vi förflyttade oss från sängen till soffan och så småningom somnade lillplutten om. 
Resten av dagen har jag inte gjort nånting alls. Jimmy åkte iväg för att titta på hockey med grabbarna och jag stannar inomhus för att inte skrämma slag på någon med mitt groteska munsår..
Jimmy lämnade en pizza, beasås och en coca cola innan han for, så det är inte så synd om mig. 
Nu ska jag vänta på att heddis ska vakna och på att storasyster ska komma hem! ❤️ 

Lunchade här i torsdags 😊 




Somnade i gammommens famn ❤️





Alla barnen 💕💕



Hedda och Henning hade en pratstund



Myslördag



 
❤️❤️❤️



































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥