Julefrid


Julen är över och jag är redo att slänga ut julgranen. Allt annat får gärna vänta en stund, men den "fina" granen har jag varit sugen på att slänga ut sen den kom in... 😆 
Vi har haft en mysig julafton med familjen i viksjö. Tomten kom till nordansjö den här gången, och lika bra gick ju de! 

Morfar missade tomten IGEN. Jag förstår inte varför han alltid ska komma sent... 
Vi fortsatte julklappsutdelningen på Neavita, mamma ficade med glögg, god mat, efterrätt och som vanligt va det hur mysigt som helst. 





Tomten.. Eller pappa menar jag, blev trött och slut efter alla barnbarn som drar i armarna åt höger och vänster. ❤️ 
Väl hemma igen satte vi oss framför tv:n och slö tittade på nån film. Barnen somnade innan huvudet låg på kudden. 

På juldagen for Jimmy på den årliga ishockeyn på själandsjön.


Jag och barnen åkte till farmor och farfar. Där blev det julklappsjakt när Eldon med familj hade anlänt.





Några av familjen. 😊❤️ 

Svärmor dukade fram ett hejdundrandes julbord och alla blev så mätta och trötta att kvällen slutade ganska tidigt. 

Annandagen spenderade vi hos svärföräldrarna igen, det blev god mat och bada vildmarksbad.

Hedda blev så besviken att hon inte fick bada så jag hällde upp ett bad till eldon och Hedda i badkaret. 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en person med tusen bollar i luften - men sällan får nånting vettigt gjort! Mitt liv snurrar mest runt min familj, som består av mina två barn Junie, Hedda, min kärlek och pappa till barnen Jimmy och vår jaktlabbe Rock. Vi bor i ett gulligt litet hus en mil från stan, sen 2011. Ett renoverings projekt som vi sakta men säkert håller på med när tiden tillåter.

När jag vill koppla av umgås jag med familj och vänner, tar en tur till svampskogen, går på loppisar där jag brukar fynda gamla grejer och sen måla om och göra nytt, eller varför inte åka till mitt andra hem Birsta... Jag tycker om att fota, kameran eller telefonen är oftast smockfull. Här kan ni läsa om mitt liv som tvåbarnsmamma, mina funderingar och allt som hör därtill! ♥